Home > Klachten > Armklachten
DSCF0500

Armklachten

Welke klachten horen bij armpijn?

Armpijn is meestal duidelijk te herkennen, omdat de pijn zich specifiek in je arm bevindt. Deze pijn kan ook uitstralen vanuit je hand of je schouders en nek. Als je last hebt van armpijn, kun je de volgende klachten ervaren:

De oplossing voor armklachten.

Omdat alle klachten uniek zijn, is er geen eenduidige oplossing voor armklachten. De oplossing is namelijk afhankelijk van het type klacht dat je ervaart. Heb je last van je arm door een langdurige overbelasting?

Dan zullen je klachten afnemen op het moment dat je jouw arm ook minder belast. In sommige gevallen is het goed om de belastbaarheid van jouw arm juist op te bouwen.

Dit doe je door in samenwerking met de fysiotherapeut oefeningen te doen die de kracht in jouw armen doet toenemen. Ook stress kan invloed hebben op je armklachten, het verminderen ervan zorgt in sommige gevallen ook voor een afname van je armklachten.

Naar de fysio met armklachten

Wil je graag snel van jouw armklachten af, maar weet je niet hoe? Twijfel dan niet en maak een afspraak bij de fysiotherapeut.

Bij AAFysio zijn de therapeuten experts op het gebied van het bewegingsapparaat, wat inhoudt dat ze veel kennis hebben over (klachtenvrij) bewegen.

De fysiotherapeut onderzoekt jouw armklachten en stelt samen met je een plan op om zo snel mogelijk de klachten te verminderen of zelfs te verhelpen. Zo ben je geholpen en kun je jouw dagelijkse bezigheden zonder zorgen hervatten.

Hoe ziet fysiotherapie bij armklachten er uit?

Het is begrijpelijk dat je graag wilt weten hoe het traject bij de fysiotherapeut er uitziet als je armklachten hebt.

Bij AAFysio starten we jouw traject met een intake. Bij de intake gaat de therapeut met je in gesprek en wordt uw klacht onderzocht.

Daarna kijkt de therapeut samen met je naar de beste behandelopties. Jouw behandeling kan bestaan uit oefeningen, adviezen en therapieën.

Voorbeelden van therapieën zijn dry needling, medical taping en manuele therapie. Je werkt na de intake samen met uw fysiotherapeut aan een spoedig herstel van jouw armklachten.